Saturday, March 23, 2013

သီလ၏အက်ိဳးနွင္႔အဓိပၸါယ္မ်ား

( ရွစ္ပါးသီလမွာ ပါတဲ႕ သိကၡာပုဒ္ တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား သိေအာင္ ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္)

ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိ သိကၡာ ပဒံ သမာဒိယာမိ

ပါဏာတိပါတာ - သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ၿခင္းမွ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ - ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းၿမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ-စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။
ပါဏာတိပါတ- ကို ပါဏ + အတိပါက ႏွစ္ပုုဒ္ခြဲၿပီး ပါဏ-သတၱ၀ါကို ၊ ၀ါ- ရုပ္ဇီ၀ိတေၿႏၵ နာမ္ဇီ၀ိတိေၿႏၵ ကို အတိပါတ - ေၿဖးေၿဖးေႏွးေႏွး အခ်ိန္က်မွ ေသရမည္ကို အခ်ိန္က်ေအာင္ မေနေစဘဲ လွ်င္လွ်င္ၿမန္ၿမန္ေသေအာင္ သတ္ၿခင္းလို႕ အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ သတၱ၀ါ ဆုိေတာ႕ လူ႕အသက္သာမက သက္ရွိသတၱ၀ါ ၀ါမွန္သမွ် တိရစာၦန္ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ၾကမ္းပိုး ၊ သန္းစတဲ႕ သတၱ၀ါ ေတြရဲ႕ အသက္ဟူသမွ်ကို မသတ္ရပါဘူး။ သတ္တဲ႕ ေနရာမွာလဲ ကိုယ္တိုင္ သတ္ၿခင္း၊ သူတပါးကို ေစခိုင္း၍ သတ္ၿခင္း ၊ အၿမဲ ထာ၀ရ တည္ရွိရာ လမ္းခရီးမွာ တြင္းတူး ေၿငာင္႕ ေထာင္၊ လက္နက္ပုန္း၊ ဗံုးေထာင္ၿခင္း၊ မႏၱန္ အတတ္ စသည္ၿဖင္႕ မန္းမွဳတ္ သတ္ၿဖတ္ၿခင္း၊ သမၼဇိဒိၶ အစြမ္းၿဖင္႕ မ်က္ေစာင္းထိုး ၍ ေသေအာင္သတ္ၿခင္း တို႕ၿဖစ္ပါတယ္။ လမ္းသြားရင္း မေတာ္ တဆ နင္းမိၿပီး ေသသြားရင္ သတ္ရာ မေရာက္ပါဘူး။
ပါဏာတိပါတ အဂါၤ

ပါဏာတိပါတ က်ဴးလြန္တဲ႕ အခါ မွာ….
၁။ သတၱ၀ါလည္း ၿဖစ္ရမယ္။
၂။ သတၱ၀ါမွန္းလည္း သိရမယ္။
၃။ သတ္လိုေသာ ေစတနာရွိရမယ္။
၄။သတ္ၿဖတ္မွဳ လံု႕လတစ္ခုခုကို ၿပဳၿဖစ္ရမယ္။
၅။ထိုလံု႕လေၾကာင္႕ ပင္ ေသသည္လညး္ ၿဖစ္ရမယ္၊ ဒီအဂါၤ (၅)ပါး စံုမွ ပါဏာတိပါတ ကမၼပထ (သတ္ၿခင္းအမွဳ) ေၿမာက္ပါတယ္။
ပါဏာတိပါတ အၿပစ္
ဤ သိကၡာပုဒ္ကို လြန္က်ဴးခဲ႕ပါလွ်င္ …..
၁။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း အဂၤါေၿခလက္ ခၽြတ္ယြင္းၿခင္း။
၂။ ၿဖစ္ရာဘ၀မွာ ရုပ္အဆင္း အဂၤါ မြဲၿပာေၿခာက္ညိဳ၍ မစိုေၿပၿခင္း။
၃။ အားအင္နည္းၿခင္း။
၄။လွ်င္လွ်င္ၿမန္ၿမန္ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ မရွိၿခင္း။
၅။ ေဘးရန္ ေပၚေပါက္လွ်င္ ေၾကာက္ရြ႕ံတတ္ၿခင္း။
၆။ သူမ်ား အသတ္ခံရၿခင္း၊ကိုယ္တိုင္ အဆိပ္ေသာက္၍ ေသရၿခင္း။
၇။ အနာေရာဂါမ်ားၿခင္း။
၈။အေၿခြအရံ ပ်က္စီးတတ္ၿခင္း။
၉။ အသက္တိုတတ္ၿခင္း … စသည္ၿဖင္႕ အၿပစ္ေတြ မ်ားလွပါတယ္။
ေရွာင္ၾကဥ္ရၿခင္း အက်ိဳး
၁။ ကိုယ္လက္အဂၤါ ၿပည္႕စံုၿခင္း။
၂။ ရုပ္ဆင္း စိုၿပည္တင္႕တယ္ၿခင္း။
၃။ အားအင္ ၿပည္႕ၿဖိဳးၿခင္း။
၄။ သြက္လက္လွ်င္ၿမန္ၿခင္း၊
၅။ ေဘးရန္ကို မေၾကာက္မရြံၿခင္း။
၆။ သူမ်ားလက္ခ်က္ၿဖင္႕ အသက္မေသရၿခင္း
၇။ အနာေရာဂါ ကင္းၿခင္း။
၈။အေၿခြအရံ မပ်က္စီးၿခင္း။
၉။အသက္ရွည္ၿခင္း .. စတဲ႕ အက်ိဳးေတြကို ရႏိုင္ပါတယ္။

အဒိႏၷာဒါနာ ေ၀ရမဏိ သိကၡာ ပဒံ သမာဒိယာမိ

အဒိႏၷာဒါနာ - မေပးအပ္ေသာ သူ႕ဥစၥာကို ခိုးယူၿခင္းမွ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ - ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းၿမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ-စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။
အဒိႏၷာဒါန- အဒိႏၷ + အာဒါန ၊ အဒိႏၷ- မေပးအပ္ေသာ ဥစၥာကို ၊ အာဒါန - ယူၿခင္း၊မိမိမွ တစ္ပါး လူနတ္ တိရစာၦန္တို႕ ရ႕ဲ ဥစၥာကို ခိုးယူၿခင္း၊ ဓားၿပတိုက္ၿခင္း၊ လိမ္ညာ၍ယူၿခင္း၊ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္တဲ႕ေနရာမွာ တင္းေတာင္း ၊ ခ်ိန္ခြင္၊ အေလး စသည္တို႕ မမွန္မကန္ခ်ိန္ၿခင္း၊ ေရာင္းကုန္တိုးေအာင္ ေရထိုးၿခင္း စသည္ၿဖင္႕ မရိုးမသားယူၿခင္း ဟူသမွ်သည္ အဒိႏၷဒါန - ခ်ည္းပါပဲ။
အဒိႏၷာဒါနအဂၤါေတြက……..
၁။ သူတစ္ပါးဥစၥာ ၿဖစ္ၿခင္း။
၂။ သူတစ္ပါးဥစၥာဟုသိၿခင္း။
၃။ခိုးယူလိုေသာစိတ္ရွိၿခင္း။
၄။ခိုးယူရေအာင္ လံု႕လၿပဳၿခင္း။
၅။ ခိုးယူၿခင္း …. တို႕ ၿဖစ္ပါတယ္။
အဒိႏၷာဒါနာ ဒါန အၿပစ္ေတြ ကေတာ႕…..
၁။ မြဲတတ္ၿခင္း၊
၂။ ဆင္းရဲတတ္ၿခင္း
၃။ငတ္မြတ္ၿခင္း
၄။အလိုရွိေသာ အရာကို မရႏိုင္ၿခင္း
၅။ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မွဳ မတတ္ၿခင္းေၾကာင္႕ စည္းစိမ္ ပ်က္စီးတတ္ၿခင္း။
၆။ ေရ၊မီး၊ သူခိုး၊ အေမြခံသားဆိုး သမီးဆိုး၊ မင္းဆိုး စတဲ႕ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး ၏ ဖ်က္ဆီးၿခင္းေၾကာင္႕ ဥစၥာပ်က္ၿပား ရၿခင္း။

ဒီ အဒိႏၷာဒါန သိကၡာပုဒ္ လံုၿခံဳရင္ေတာ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ အၿပန္အားၿဖင္႕ အက်ိဳးတရား ၆-ပါး ရႏိုင္ပါတယ္.

အၿဗဟၼစရိယာ ေ၀ရမဏိ သိကၡာ ပဒံ သမာဒိယာမိ

အၿဗဟၼစရိယ - မၿမတ္ေသာ ေမထုန္အက်င္႕မွ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ - ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းၿမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ-စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။
အၿဗဟၼစရိယ - မၿမတ္ေသာ ေမထံုအက်င္႕ ဆို တာ မိန္းမ ေယာက္်ား နွစ္ဦးသား တို႕ ေပ်ာ္ၿမဴးေပါင္းဖက္ ဆက္ဆံၿခင္းကို ေခၚပါတယ္၊ တစ္နည္းေတာ႕လည္း မသူေတာင္တို႕၏ အက်င္႕ကို က်င္႕ၿခင္းလုိ႕ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ ကယဒြါရမွာ ၿဖစ္တဲ႕ မဂ္ၿဖင္႕ မဂ္၌ က်င္႕ၿခင္းကို ၿဖစ္ေစတတ္တဲ႕ ေစတနာပါပဲ။ ငါးပါးသီလ ထိန္းသူမ်ာ ကာေမသု မိစာၦစာရ သိကၡာပုဒ္ကို ေဆာက္တည္ရပါတယ္။ အဲဒီ အခါမွာ မိမိတို႕ ဇနီးခင္ပြန္း အခ်င္းခ်ိင္း ေပါငး္သင္း ဆက္ဆံခြင္႕ ရပါေသးတယ္၊ ဥပုသ္ေစာင္႕သူမ်ားမွာ ကာေမသုမိစာၦစာရ သိကၡာပုဒ္ ေနရာမွာ အၿဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ကို ေဆာက္တည္ရပါတယ္။ အၿဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ေဆာက္တည္ ထားလို႕လညး္ပဲ မိမိတို႕ ဇနီးေမာင္ႏွံၿခင္း ဆက္ဆံမွုကိုေသာ္မွ် ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရပါမယ္။
အိမ္ေထာင္မရွိတဲ႕ သူေတာ္စင္မ်ားက ကာေမသုမိစာၦစာရ သိကၡာပုဒ္ကို အထူး မေဆာက္တည္ေတာ႕ပဲ ဤအၿဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ကို ေဆာက္တည္ ထားလွ်င္ပို အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။ ဤေမထံုအက်င္႕ဟာ လူနတ္တိရစာၦန္ အားလံုးမွာ ရွိၾကပါတယ္။ ဤ အက်င္႕ကို မစြန္႕ႏိုင္ၾကလို႕ သံသရာဆင္းရဲထဲမွာ တ၀ဲလည္လည္ ေနရံုမွ်မက ယခုမ်က္ေမွာက္မွာပဲ အခ်င္းခ်င္း ရိုက္ႏွက္သတ္ပုတ္ထိုးခတ္ လုယက္မွု ေၾကာင္႕ ေထာင္က်ရ၊ အသက္ဆံုးရွဳံးရတာေတြ အမ်ားအၿပားပါပဲ။ ဆင္းရဲဟူသမွ် ဤအက်င္႕ကို မရွာင္ႏိုင္သူမွ စပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္း ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဒီ အက်င္႕ရဲ႕ဆိုး၀ါးတဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြကို ၿမင္လို႕ ရၿပီးတဲ႕ အာရံုကို စြန္႕လႊတ္ၿပီးေတာထြက္ ၾကပါတယ္။ သူေတာ္စင္တို႕ စက္ဆုတ္တဲက ယုတ္မာေသာ ဤေမထုန္ အက်င္႕ကို ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး မိမိဘ၀ အဆင္႕ၿမင္႕လာေအာင္၊ ပါရမီရွင္ ၿဖစ္လာေအာင္၊ပါရမီကို အားရပါးရ ၿဖည္႕ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရပါတယ္။
ေမထုန္ငယ္ ၇-ပါး
ဒီေနရာမွာ ေမထုန္ငယ္မွ ေမထုန္ၾကီး ၿဖစ္တတ္တယ္ ဆိုတဲ႕စကား အရ သတိထားစရာ ေမထုန္ငယ္ အၿဖာၿဖာကိုလညး္ ေၿပာၿပပါဦးမယ္…
အဲဒါေတြက….
၁။ ေယာက္်ားၿဖစ္က မိန္းမရဲ႕ ပြတ္သပ္ဆုပ္နယ္မွဳကို သာယာၿခင္း၊ မိန္းမၿဖစ္က ေယာက္်ားရဲ႕ ပြတ္သပ္ဆုပ္နယ္မွုကို သာယာၿခင္း။
၂။ ေယာက္်ားၿဖစ္က မိန္းမႏွင္႕၊ မိန္းမၿဖစ္က ေယာက္်ားႏွင္႕ ၿပံဳးကာ၊ ရယ္ကာ ၊ တို႕ကာ ၊ ဆိတ္ကာ ေနရသည္ကို သာယာၿခင္း။
၃။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ကာ အားပါးတရ ၾကည္႕ရွဳေနသည္ကို သာယာၿခင္း။
၄။ မ်က္ကြယ္ရာ အနီးအနားက ၄င္းတို႕ ေၿပာသံဆိုသံု ရယ္သံကို ၾကား၍ သာယာစြာ နားစိုက္ေထာင္ၿခင္း။
၅။ ေရွးအခါက ကိုယ္႕မိန္းမ ကုိယ္႕ေယာက္်ားနဲ႕ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး ၿပဳမူေနထိုင္ က်င္႕ၾကံမွု မ်ိဳးစံုကို ေတြးေတာေအာက္ေမ႕ သာယာၿခင္း
၆။ သူတစ္ပါးတို႕ ၿပဳမူက်င္႕ၾကံ၊ ခံစားေနမွုကို ၿမင္ရၿပီး သာယာၿခင္း။
နတ္သားမ်ားစြာ တို႕ႏွင္႕ ေပ်ာ္ပါးရန္ ေမွ်ာ္လင္႕လ်က္ သာယာေနၿခင္း။ .. တို႕ ၿဖစ္ပါတယ္.
ဤအေၾကာင္းေၾကာင္႕ အၿဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ ညိဳွးႏြမ္း ေပါက္ၾကားမွု မ်ိဳး ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။
ၾကံဳတုန္းမွာ ကာေမသု မိစာၦစာရ အၿပစ္ေတြကို ေၿပာၿပခ်င္ပါေသးတယ္။
ကာေမသု မိစာၦစာရ ရဲ႕ အၿပစ္ေတြကေတာ႕….
၁။ လူမုန္းသူမုန္းမ်ားၿခင္း
၂။မုန္းရံုသာမက ရန္သူလည္းမ်ားၿခင္း
၃။လာဘ္ပစၥည္း ရွားပါးၿခင္း
၄။ခ်မ္းသာမွ ကင္းဆိတ္ၿခင္း
၅။မိန္းမိ ၿဖစ္ရၿခင္း
၆။ မိန္းမမဟုတ္ ေယာက္်ားမဟုတ္ ပ႑ဳတ္ ၿဖစ္ရၿခင္း
၇။ေယာက္်ားၿဖစ္လွ်င္လည္း အမ်ိဳးယုတ္၌ ၿဖစ္ရၿခင္း
၈။မ်က္ႏွာပ်က္၍ အရွက္ကြဲတတ္ၿခင္း
၉။အဂၤါလကၡဏာ ဣေၿႏၵတို႕ ခၽြတ္ယြင္းေသးသိမ္ၿခင္း
၁၀။စိုးရိမ္ေၾကာင္႕ၾကအားၾကီးၿခင္း
၁၁။ခ်စ္သူႏွင္႕ ေကြကြင္းကြဲကြာရၿခင္း တို႕ ၿဖစ္ပါတယ္။
ေရွာင္ၾကဥ္ပါက လူခ်စ္လူခင္ ေပါမ်ားၿခင္း စတဲ႕ ေၿပာင္းၿပန္ၿပန္၍ အက်ိဳးအတန္တန္ စံရမည္ ၿဖစ္ေၾကာင္း ဖြင္႕ဆိုၾကပါတယ္။
အၿဗဟၼ စရိယ အက်ိဳး
အၿဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ ၿဖည္႕က်င္႕မွဳနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး သာသနာေတာ္ က်မ္းဂန္ေတြရဲ႕ အဆိုအရ ေထာက္ဆ ေၿပာရရင္ အဌဂၤ သမၸႏၷာဂတံ ဥေပါသထသီလံ ဆိုတဲ႕ အတိုင္း အဂၤါရွစ္ပါးၿပည္႕စံုမွ ဥပုသ္သီလၿဖစ္ပါတယ္။
ဥပုသ္သီလေစာင္႕တယ္ဆိုတာကလဲ အရိယာ ရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္ မ်ားကို အတုယူၿပီးေနတာၿဖစ္ေတာ႕ ေန႕စဥ္ ေစာင္႕သံုးေနက် ငါးပါးသီလမွ ထူးၿပီး အၿဗဟၼစရိယမွ ေရွာင္ၾကဥ္မွဳ ညစာမစားမွဳ ကပြဲသဘင္ ၾကည္႕ရွဳၿခင္း၊ ဖီးလိမ္းၿပင္ဆင္ နံ႕သာလိမ္းခ်ယ္ၿခင္း တို႕မွ ေရွာင္ၾကဥ္မွဳ၊ ၿမင္႕ၿမတ္ေနရာ ေရွာင္ၾကဥ္မွဳတို႕ကို ၿပည္႕စံုစြာ က်င္႕သံုးႏိုင္မွ အရိယာႏွင္႕ တူပါတယ္။
ရွစ္ပါးသီလမွာ အၿဗဟၼ စရိယသိကၡာပုဒ္ဟာ အဓိကက်ပါတယ္ အေရးၾကီးပါတယ္.. ဤသိကၡာပုဒ္ႏွင္႕ ညစာမစားၿခင္းစတဲ႕ အကူသိကၡာပုဒ္မ်ား လံုၿခံဳစြာၿဖင္႕ တစ္ေန႕တာမွ် ေကာင္းမြန္စြာ ဥပုသ္သီလ ေအာင္ၿမင္သြားလို႕ ရွိရင္ ဇမၺဴဒိပ္တစ္ကၽြန္းလံုးကို အုပ္စိုးရေသာ မင္း၊မိဖုရား အၿဖစ္မိ်ဳးထက္ သာလြန္ပါတယ္၊ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ လွဴဒါန္းၿခင္းထက္လည္း သာလြန္ေသာ အက်ိဳးကို ရႏိုင္ပါတယ္။
ကႆပဘုရားရွင္ လက္ထက္က ေခမာေထရီ၊ ဥပၸလ၀ဏ္ ေထရီ ၊ ပဋာစာရီ၊ ဓမၼဒိႏၷာ ၊ ကု႑လေကသီ၊ ကီသာေဂါတမီ၊၀ိသာခါ တို႕ရဲ႕ အေလာင္းမ်ား ၿဖစ္ၾကတဲ႕ ကိကီမင္းၾကီးရဲ႕ သမီးေတာ္ေတြဟာ ငယ္စဥ္ကစၿပီး အႏွစ္ႏွစ္ေသာင္းတိုင္တိုင္ ငယ္ေခ်ာငယ္မူ ၿဖဴၿဖဴစင္စင္ ဤသိကၡာပုဒ္ကို အသက္ထက္ဆံုးေစာင္႕သံုးခဲ႕ၾကပါတယ္။

မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။

မုသာ၀ါဒါ - မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေၿပာဆိုၿခင္းမွ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ - ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းၿမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ-စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။
မုသာ၀ါဒ - မုသာ - မဟုတ္မမွန္ေသာ ၀တၳဳကို ၀ါဒ- ဟုတ္မွန္ေသာအားၿဖင္႕ သိေစၿခင္းကို မုသာ၀ါဒလို႕ ေခၚပါတယ္။ မဟုတ္မမွန္ေသာ ၀တၳဳကို ဟုတ္မွန္ေသာအားၿဖင္က သူတပါးကို သိေစလုိသူရဲ႕ ကိုယ္ အမူအရာ၊ ႏွဳတ္အမူအရာကို ၿဖစ္ေစတတ္ေသာ ေစတနာကို ေကာက္ယူရပါမယ္၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ဆိုေပမယ္႕ ႏွဳတ္ၿဖင္႕ ေၿ႔ပာမွသာ မဟုတ္ပါဘူး၊ စာၿဖင္႕ေရးတာ၊ ကိုယ္လက္စသည္ လွဳပ္ၿပတာလဲပဲ မုသာ၀ါဒ ပါပဲ။ သူတစ္ပါး အကိ်ဳးပ်က္ေအာင္ လိမ္ညာတဲ႕ မုသားမ်ိဳးဟာ အပါယ္ေရာက္ေစႏိုင္ပါတယ္။
မုသာ၀ါဒရဲ႕ အဂၤါေတြကေတာ႕….
၁။ မဟုတ္မွန္တာၿဖစ္ၿခင္း။
၂။တဖက္သားကို ခၽြတ္ယြင္းလြဲမွားေစလိုေသာ စိတ္ရွိၿခင္း
၃။ ကိုယ္ႏွဳတ္တို႕ၿဖင္႕ သိေစၿခင္း
၄။ေၿပာတဲ႕အဓိပၸါယ္ကို သူတစ္ပါး နားလည္ၿခင္းတုိ႕ ၿဖစ္ပါတယ္
မုသားမွန္သမွ် အေသးအဖြဲက စၿပီး ေရွာင္ၾကဥ္ကာ သစၥာပါရမီကို ႏွစ္ႏွစ္သက္သက္ ၿဖည္႕က်င္႕ၿခင္းအားၿဖင္႕ ပါရမီဆိုတဲ႕ အတိုင္း မိမိ၌ တည္ေသာ သစၥာအစြမ္းေၾကာင္႕ အထက္လမ္းသို႕ တက္လွမ္းႏို္င္ပါတယ္။ တစ္ဆင္႕ထက္ တစ္ဆင္႕ ၿမင္႕သထက္ၿမင္႕လာပါလမ္႕မယ္။
မုသာ၀ါဒကံရဲ႕ အၿပစ္ေတြကေတာ႕….
၁။ ယခုဘ၀မွာ ပဲစကားပီပီသိသိ မေၿပာတတ္ၿခင္း၊
၂။ သြားမညီၿခင္း
၃။ခံတြင္းပါးစပ္ ပုပ္ညွီၿခင္း
၄။ကိုယ္အေရအသား ပူရွိန္ေၿခာက္ကပ္စိုစိုဖပ္ဖပ္ မရွိၿခင္း
၅။မ်က္စိ နားစေသာ ဣေၿႏၵမ်ား ေနာက္က်ဳက်ဳရွိၿခင္း
၆။ပံုဟန္မလာပဲ ဆိုး၀ါးခၽြတ္ယြင္း ေဖာက္ၿပန္ၿခင္း။
၇။သူတစ္ပါးအေပၚ၌ ၾသဇာအာဏာ မတည္ၿခင္း
၈။အေၿပာအဆို ႏွဳတ္လွ်ာမ်ား ေထာ္ေလာ္ၾကမ္းတမ္းၿခင္း
၉။စိတ္မတည္ပဲ လွ်ပ္ေပၚေလာလီတတ္ၿခင္း စတဲ႕ အၿပစ္ေတြ အၿပင္ မုသာစကား ေၿပာၾကားသူမွာ ဘယ္ကိစၥမဆို မယံုၾကည္ ရေသာေၾကာင္႕ အၾကီးအကဲ မၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ မုသားစကား ေၿပာၾကားၿခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါက ဤ အၿပစ္ေတြက အၿပန္ၿဖစ္တဲ႕ စကားပီၿခင္း၊ သြားညီၿခင္း စတဲ႕ အက်ိဳးတရား ေတြကို ရႏိုင္ပါတယ္။ မ်က္ၿမင္ေလကမွာစကားမပီသသူ၊ ပီသသူ၊ သြားမညီသူ၊ သြားညီညာ စီတန္းေနသူေတြ၊ ၾသဇာအာဏာ မရွိတဲ႕သူေတြကို ၾကည္႕ၿပီးမုသာ၀ါဒကံရဲ႕ အက်ိဳးအၿပစ္ေတြကို သတိထားၿပီး ထိန္းသိမ္းေစာင္႕ေရွာက္ပါ။

သုရာေမရယ ပဇၨပၸမာဒဌာနာ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ

သုရာေမရယ ပဇၨပၸမာဒဌာနာ- ေမ႕ေလ်ာ႕ေပါ႕ဆၿခင္း၏ ေၾကာင္းစင္စစ္ မူးယစ္တတ္ေသာ ေသရည္ အရက္ကို ေသာက္စားၿခင္းမွ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ - ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းၿမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ-စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။
သုရာ - ေသရည္ဆိုတာ မူယစ္ေစတတ္ေသာ အေဆာက္အဦး၊ ပစၥည္း၀တၳဳမ်ား ထည္႕ခပ္ၿပီး စီရင္ထားတဲ႕ ထန္းရည္၊ ေပရည္၊ ဓနိရည္၊ စသည္ကို ေခၚပါတယ္။ ေမရယ - အရက္ဆိုတာကေတာ႕ မူးယ္ေအာင္ စီရင္ထားတဲ႕ ပန္းပြင္႕ရည္၊ စပ်စ္ရည္ စသည္တို႕ကိုေခၚပါတယ္။ အားလံုးၿခံဳေၿပာရရင္ ဘရန္ဒီ၊ ၀ီစကီ စတဲ႕ ႏိုင္ငံၿခား အရက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ၿမန္မာ အရက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဘီယာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခါင္ရည္ ကေစာ္ ေလွာ္စာ ဘိန္း ေဆးေၿခာက္ စိတ္ၾကြေဆး နံပါတ္ဖိုး စတာေတြအားလံုး ပါ၀င္ပါတယ္။
မဇၨပၸမာဒ - အဲ ဒီ ေသရည္ အရက္ စတာေတြ ေသာက္စားမိလို႕ရွိရင္ မူးယစ္ၿပီးေတာ႕ ေတြးခ်င္ရာေတြး ေငးခ်င္ရာေငး၍ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုႏွင္႕ အလုပ္ကိစၥေတြကို ၿပဳလုပ္ဖို႕ ေမ႕ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင္႕ ေသရည္ေသရက္ကို ေသာက္ေၾကာင္း ေစတနာကို သုရာေမရယ မဇၨပၸမာဒဌာန လို႕ ေခၚပါတယ္။
သုရာေမရယကံေၿမာက္ေၾကာင္း အဂၤါေတြကေတာ႕……
၁။ မူးယစ္ေစတတ္ေသာ အရက္ေသစာ တစ္ခုခုၿဖစ္ၿခင္း
၂။ေသာက္သံုးမွီ၀ဲၿခင္းတို႕ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။
အရက္ေသာက္ၿခင္းဟာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုကို ေမ႕ေလ်ာ႕ၿခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းၿဖစ္တာေၾကာင္႕ မေကာင္းမွဳ ဒုစရိုက္မွန္သမွ်ကို က်ဴးလြန္မိတတ္ပါတယ္။ ေသရည္ အရက္ ေသာက္ၿခင္းကို ၿပဳတဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အပါယ္ငရဲက် ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ တိရစာၦန္ လဲ ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။ ၿပိတၱာမိ်ဳးမွာလည္း ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီကလြတ္လုိ႕ အေပါ႕ဆံုး အၿဖစ္သည္ပင္ လူဘ၀ ေရာက္လာရင္ အရူးၿဖစ္တတ္ပါတယ္.
ေသရည္ေသရက္ ေသာက္သူေတြမွာ…
၁။ အေရးအခြင္႕ သင္႕မသင္႕ကို မသိတတ္ၿခင္း။
၂။ပ်င္းရိတတ္ၿခင္း
၃။ေမ႕ေလ်ာ႕မူးရူးတတ္ၿခင္း (ေနာင္ဘ၀ အဆက္ဆက္မွာ အရူးၿဖစ္တတ္ၿခင္း)
၄။သူမ်ားၿပဳဖူးေသာ ေက်းဇူးကို မသိတတ္ၿခင္း
၅။ ဟိရိၾသတၱပၸဟူေသာ အရွက္အေၾကာက္မွ ကင္းၿခငး္
၆။ေသရည္အရက္ကို ေသာက္မိလွ်င္ မည္သည္႕ အကုသိုလ္မွ မေရွာင္ပဲ အလံုးစံု မေကာင္းမွုကို ၿပဳမိလြယ္ၿခင္း တို႕ ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။

၀ိကာလ ေဘာဇနာ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ

၀ိကာလ ေဘာဇနာ - ေနလြဲအခါ၌ စားၿခင္းမွ၊ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ - ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းၿမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ-စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။
၀ိကာလ ေဘာဇန ၊ ၀ိကာလ - နံနက္အခါ အေရွ႕အရပ္က ေနမထြက္ခင္ ေရွ႕ဦးစြာ အလင္းေရာင္ေလးေတြ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ အဲဒါကို အရုဏ္တက္တယ္ လို႕ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီ အရုဏ္တက္ခ်ိန္က စၿပီးမြန္းတည္႕ (၁၂) နာရီ တိုင္ေအာင္ အခါသည္ ဘုရားစသား အရိယာမ်ားရဲ႕ ေလ႕က်က္အပ္တဲက စားစရာကာလ မည္ပါတယ္။
မြန္းတည္႕ (၁၂)နာရီမွ ေနာက္ေန႕မနက္ အရုဏ္တက္အထိ ကေတာ႕ ၀ိကာလလို႕ေခၚပါတယ္၊ ေလာကီေဗဒင္ ေတြမွာ ရက္ကို ညဥ္႕ (၁၂) နာရီလို႕ ပိုင္းပါတယ္၊ ၀ိနည္း အရာမွာေတာ႕ အရုဏ္နဲ႕ ပိုင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕ ဥပုသ္ေန႕ ေန႕လည္ ( ၁၂) နာရီ က စၿပီး ေနာက္ေန႕ (ဥပုသ္အထြက္ေန႕) နံနက္ လင္းေရာင္ၿခည္ထြက္ အရုဏ္မတက္မွီမွာ ထမင္းဟင္းလ်ာ၊ မုန္႕ပဲသေရစာ၊ ကြမ္း၊ လက္ဖက္၊ သစ္သီး၊ သစ္ရြက္ ဟူသမွ် မစားေကာင္းပါဘူး။
စား ရင္ ၀ိကာလေဘာဇနသိကၡာပုဒ္ ပ်က္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကာလိကေလးပါးကို ေၿ႔ပာၿပပါမယ္။
၁။ ယာ၀ကာလိက - အရုဏ္တက္ခ်ိန္မွ စ၍ မြန္းတည္႕တိုင္ေအာင္ စားေသာက္ေကာင္းတဲ႕ ေဘာဇဥ္ ၅-ပါး၊ခဲဖြယ္ဟူသမွ်ႏြားႏို္႕စတဲ႕ အာဟာရကိစၥကို ၿပီးေစႏိုင္တဲ႕ ေသာက္ဖြယ္ေတြကို ယာ၀ကာလိကလို႕ ေခၚပါတယ္။
၂။ ယာမကာလိက - အရုဏ္မတက္မီ မိုးေသာက္ယံတိုင္ေအာင္ ေသာက္ေကာင္းတဲ႕ သေၿပသီး၊ သရက္သီး ၊ မုဒရက္သီး၊စပ်စ္သီး၊ ဖက္သက္သီး၊ သစ္မည္စည္သီး၊ ေတာငွက္ေပ်ာသီး၊ အိမ္ငွက္ေပ်ာသီး၊ ၾကာစြယ္တို႕ရ႕ဲ ေဖ်ာ္ရည္ ႏွင္႕ မန္က်ည္း ၊ ဆီး၊ ေရွာက္ ဟူေသာ အႏုေလာမေဖ်ာ္ရည္မ်ားကို ယာမကာလိက လုိ႕ေခၚပါတယ္။
၃။ သတၱာဟကာလိက - ၇ ရက္လံုးလံုးထားၿပီးစားသံုးထိုက္တဲ႕ ေထာပတ္၊ ဆီဦး၊ ဆီ၊ ပ်ား၊ တင္းလဲ၊ ထန္းလ်က္၊ ၾကံသကာ၊ သၾကားဆိုတဲ႕ ေဆးငါးမ်ိဳးကို သတၱာဟကာလိက လို႕ေခၚပါတယ္။
၄။ ယာ၀ဇီက - တစ္သက္ပတ္လံုးစားေကာင္းတဲ႕ ဆား၊ ဂ်င္း၊ ဆီးၿဖဴ၊ ဖန္ခါး စတဲ႕ အာဟာရကိစၥ ကို မၿပီးေစႏိုင္တဲ႕ ေဆးဘက္၀င္ အၿမစ္၊ အရြက္၊ အသီး ၊ အေခါက္ ေတြကို ယာ၀ဇီ၀ိက လုိ႕ ေခၚပါတယ္။
အေၾကာင္းမရွိဘဲ ေဖ်ာ္ရည္ စတုမဓူ၊ ထန္းလ်က္၊ သၾကား ၊ ဂ်င္းသုတ္၊ ကြမ္း၊ ေဆး - စသည္ကို စားေသာက္ ခဲ႕ရင္ေတာ႕ သိကၡာပုဒ္ မပ်က္ေပမယ္႕ သိကၡာပုဒ္ ညွိဳးႏြမ္းပါတယ္။ သစ္ပင္ ညိွဳးလွ်င္ အသီး နည္းသလို သပုသ္ညိွဳးလွ်င္လည္း အက်ိဳးနည္းတတ္ပါတယ္။
ဆာေလာင္မြတ္သိပ္လွ်င္ ( အေၾကာင္းရွိလွ်င္) အဖတ္မပါတဲ႕ မန္က်ည္းေဖ်ာ္ရည္၊ ဘိလပ္ရည္စတဲ႕ အရည္ကို ေသာက္ေကာင္းပါတယ္။ အမွဳန္ အဖတ္ေတြကို ေတာ႕ စစ္ၿပီးမွ ေသာက္ရပါမယ္။
ေလနာ စတဲ႕ ေရာဂါတစ္ခုခု ရွိရင္လည္း စတုမဓူ၊ ထန္းလ်က္ ၊ သၾကားစတဲ႕ ေဆးဘက္၀င္ အရာ၀တၳဳေတြ၊ ေဆး အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြကို စားေသာက္ေကာင္းပါတယ္။ သီလမညွိဳးႏြမ္းပါဘူး။ မြန္းမလြဲခင္ေတာ႕ အားလံုးစားေကာင္းပါတယ္။ ညစာ မစားရံုမွ်ႏွင္႕ ဥပုသ္ေစာင္႕တယ္လို႕ မေခၚပါဘူး။ ညစာမစားတာဟာ ၈-ပါးသီလ၊ ၉-ပါးသီလထဲမွာ သီလတစ္ပါးမွ်သာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ထမင္းတစ္နပ္ အငတ္ခံရံုမွ်ႏွင္႕ ဥပုသ္ေစာင္႕တယ္လို႕ မေခၚႏို္င္ေၾကာင္း သတိၿပဳမိဖို႕လိုပါတယ္။
ဒီ၀ိကာလေဘာဇန သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင္႕ထိန္းရင္…..
၁။ ကိစၥနည္းၿပီး တရားအားရံုၿပဳဖို႕ရာ အခ်ိန္မ်ားစြာ ရေစၿခင္း။
၂။ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္ဘက္သို႕ စိတ္မ၀င္စားရေအာင္ ခ်ုဳပ္တည္းၿပီးသားၿဖစ္ၿခင္း ဟူေသာ အက်ိဳးႏွစ္မ်ိဳးကို ရႏိုင္ပါတယ္။
ညစာစားဖို႕ ရွာေဖြရ၊ ခ်က္ရၿပဳတ္ရ၊ ၿပင္ရဆင္ရ၊ ေဆးရ ေၾကာရနဲ႕ သိပ္ၿပီးကိစၥမ်ားပါတယ္၊ ဘုရားအာရံု တရားအာရံုနဲ႕ ေနရမည္႕ အခ်ိန္မွာ အဲဒီ စားဖို႕ေသာက္ဖို႕ပဲ လုပ္ေနရေတာ႕ အာရံုၿပဳဖုိ႕ မၿဖစ္ႏိုင္ေတာ႕ပါဘူး။ ညစာစားၿခင္းကို ေရွာင္လိုက္ေတာ႕ ကိစၥနည္းၿပီး တရားကိုအာရံုၿပဳတဲ႕အခါ အခ်ိန္မ်ားစြာ ရေစပါတယ္။ ညစာမစားပဲ ေရွာင္ေနေပမဲ႕ အငတ္ခံေနရမည္လို႕ မဆိုလုိပါဘူး၊ ဆာေလာင္လွ်င္ ေဖ်ာ္ရည္ စသည္ ေသာက္ေကာင္းပါတယ္၊ ညစာစားမွုဟာ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္ဘက္မွာ စိတ္ညြတ္ေစတတ္ပါတယ္။
အၿဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ထိန္းၿပီး ေမထုန္ေစာင္႕စည္းတဲ႕သူစာ ကာမဂုဏ္စိတ္ ၿဖစ္ေစႏိုင္တဲ႕ ၀ိကာလ ေဘာဇန သိကၡာပုဒ္ကို ထိန္းႏိုင္မွသာ ေရွ႕ေနာက္ညီေသာ အက်င္႕ကို က်င္႕ရာေရာက္ႏို္င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕ ညစာ မစားမွုဟာ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္ဘက္သုိ႕ စိတ္ဆက္မ၀င္စားရေအာင္ ခ်ဳပ္တည္းၿပီးၿခင္း ဆိုတဲ႕ အက်ိဳးကို ရႏိုင္ပါတယ္။ အၿဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ၾကီး လံုၿခံဳမွဳရွိေအာင္ ပထမတံတိုင္း ခတ္လို္က္တာနဲ႕တူပါတယ္။ ဤအက်ိဳးကို ရွဳေမွ်ာ္ၿပီး ၀ိကာလေဘာဇန သိကၡာပုဒ္ကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရပါမယ္။

နစၥ ဂီတ ၀ါဒိတ ၀ိသူက ဒႆန မာလာဂႏၶ ၀ိေလပန ဓာရဏ မ႑န ၀ိဘူသနဌာနာ ေ၀ရမဏိ သကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ

နစၥ ဂီတ ၀ါဒိတ ၀ိသူက ဒႆန မာလာဂႏၶ ၀ိေလပန ဓာရဏ မ႑န ၀ိဘူသနဌာနာ - သာသနာေတာ္ႏွင္႕ မေလ်ာ္ဆန္႕က်င္ ေညာင္တံက်င္သဖြယ္ ၿဖစ္ေသာ ကၿခင္း၊ သီဆိုၿခင္း၊ တီးမွဳတ္ၿခင္းတို႕ကို ၾကည္႕ရွဳ နားေထာင္ၿခင္း၊ ပန္းပန္ၿခင္း၊ နံ႕သာပ်စ္ကို နိမ္႕ရာ အရပ္သို႕ ဖို႕သိပ္ၿခင္း၊ န႕ံသာရည္၊ နံ႕သာမွဳန္႕တို႕ကို လိမ္းက်ံၿခယ္လွယ္ၿခင္းမွ၊ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ - ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းၿမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ-စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။
၀ိသူက - ကပြဲသဘင္စသည္ကို ၾကည္႕ရွဳနားေထာင္ၿခင္းသည္ ဆႏၵရာဂႏွင္႕ တကြ ၿဖစ္ေသာေၾကာင္႕ အက်ဥ္းအားၿဖင္႕ သဗၺပါပႆ အကရဏံ - မေကာင္းမွဳေရွာင္ စေသာ ဘုရားရွင္ အဆံုးအမေတာ္အား မေလ်ာ္ပါ၊ ထို႕ေၾကာင္႕ ၀ိသူက လို႕ေခၚပါတယ္၊
ကၿခင္းဆိုတဲ႕ ေနရာမွာ ကတာ အားလံုးပါပဲ၊ ဘယ္လိုပဲ ကက ေပါ႕၊ ေအာက္ထစ္ဆံုး ဥေဒါင္းကတာကို ေတာင္ မၾကည္႕ရပါဘူး။
သီခ်င္းဆိုတဲ႕ ေနရာမွာလည္း ကေခ်သည္ေတြရဲ႕ သီခ်င္းအားလံုး၊ အနိစၥတာ အစရွိသည္႕တို႕ႏွင္႕ စပ္တဲ႕ သီခ်င္းေတြ၊ သြားကို ေစ႕ၿပီးေလထုတ္ကာ သီခ်င္းသံစဥ္ေတြ လုပ္ဆိုတာေတြ၊ ေလခၽြန္တာေတြ အားလံဳး ဂီတ သီခ်င္းပါပဲ။
တီးမွဳတ္ၿခငး္ဆိုတဲ႕ ေနရာမွာလည္း တီးမွဳတ္တာ အားလံုးပါပဲ၊ လက္ခုပ္တီး လက္ေဖ်ာက္တီးၿပီး စည္း၀ါးလုိက္တာလည္း ပါပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ကၿခင္း၊ သူတစ္ပိုးကို က ေစၿခင္း၊ ကို္ယ္တိုင္ သီဆိုၿခင္း၊ သူတစ္ပါးကို သီဆိုေစၿခင္း၊ ကိုယ္တိုင္ တီးမွုတ္ၿခင္း၊ သူတစ္ပါးကို တီးမွုတ္ေစၿခင္းတို႕ကို သာသနာေတာ္အား မေလ်ာ္ေသာ တံက်င္ သဖြယ္ၿဖစ္တဲ႕ ၾကည္႕ရွဳနားေထာင္ၿခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္။
ဥပုသ္ေစာင္႕တယ္ဆိုတာ ကာမဂုဏ္ကို မၿဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းတာ ၿဖစ္တဲ႕အတြက္ ဥပုသ္သီလ ယူၾကၿပီးေနာက္ ပုတီးတစ္ကိုင္ကိုင္ ဥပုသ္သည္စတုိင္နဲ႕ တီဗီေရွ႕မွာ ထိုင္ၿပီး တီဗီ အစီအစဥ္ကလာတဲ႕ ကၿခင္း သီဆိုၿခင္း စသည္ကို ၾကည္႕ရွဳနားေထာင္ ၿခင္း မလုပ္သင္႕ပါဘူး။
မာလာ ဂႏၶ ၀ိေလပန သံုးပုဒ္နဲ႕ ဓာရဏ မ႑န ၀ိဘူသန သံုးပုဒ္ကို အစဥ္အတိုင္း တြဲရပါမယ္။ တြဲလိုက္ေတာ႕ မာလာ ဓရဏ၊ ဂႏၶမ႑န၊ ၀ိေလပန ၀ိဘူသနလို႕ သံုးတြဲ ရလာပါတယ္။ အဓိပၸါယ္ေတြကေတာ႕… မာ လာ - ပန္းအမ်ိဳးမိ်ဳး၊ ဓာရဏ- ပန္ဆင္ၿခင္း၊ ဂႏၶ - ဖို႕သိပ္ရေကာင္းေသာ နံ႕သာပ်စ္ (နံ႕သာ ေပ်ာင္း) ၊ မ႑န - နိမ္႕ရာအရပ္၌ ဖို႕သိပ္ၿခင္း၊ ၀ိေလပန-လိမ္းက်ံလုိ႕္လည္းရ အနံ႕ထံုလို႕လည္းရတဲ႕ အေရာင္တင္ေဆး၊ ေရေမႊးနံ႕သာ ဆီေပါင္ဒါ စသည္ကို ၊ ၀ိဘူသန - လိမ္းက်ံၿခင္း အနံ႕ထံုၿခင္း၊ ဌာန- ကာမစိတ္ဓါတ္တိုးပြားၿခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းလို႕ အဓိပၸါယ္အသီးသီး ရပါတယ္။ သာသနာေတာ္နဲ႕ မေလ်ာ္ဆန္႕က်င္တ႕ဲ ကၿခင္း စသည္ကို မၿပဳလုပ္ပဲ ေရွာင္ၾကဥ္ပါမယ္လုိ႕ ဆိုလုိပါတယ္။
ဒီနံ႕သာလိမ္းမွဳ စတဲ႕အရာေတြဟာ အနာေရာဂါက ဒီ နံ႕သာလိမ္းမွ ေပ်ာက္မယ္႕ ေရာဂါမ်ိဳးဆိုရင္ လိမ္းက်ံေကာင္းပါတယ္၊ ခႏၶာကို္ယ္ အနံ႕ သိပ္ဆိုးေနရင္လည္း ဥပုသ္သည္မ်ားဟာ ဒီအနံ႕ကို ကာကြယ္ဖို႕ရာ နံ႕သာလိမ္းေကာင္း၊ ဆပ္ၿပာေမႊး သံုးေကာင္းပါတယ္။
တမင္ အေမႊးနံ႕ရေအာင္ေတာ႕ မသံုးေကာင္းပါဘူး၊ ဒီကပဲြ သဘင္ၾကည္႕ရွဳမွဳ၊ နံ႕သာလိမ္းမွဳဟာလည္း ကာမစိတ္ဓါတ္ တိုးပြားေစၿခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းၿဖစ္လို႕ အၿဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ၾကီးကို ထိပါးေစႏို္င္ပါတယ္။ က်ိဳးေပါက္ေစႏို္င္ပါတယ္။
ကာမစိတ္ဓါတ္ ပြားေစတတ္တဲ႕ ကပြဲသဘင္၊ ၾကည္႕ရွဳနားေထာင္မွဳႏွင္႕ အလွဆင္ၿခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ၿခင္းအားၿဖင္႕ အၿဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ လံုၿခံဳမွဳအတြက္ အေထာက္အကူလညး္ ၿဖစ္ပါတယ္၊ ဒုတိယတံတိုင္းကာလုိက္တာနဲ႕လည္း တူပါတယ္။ ဒီ အက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး ကပြဲဘင္ ၾကည္႕ရွဳမွဳ၊ နံ႕သာလိမ္းၿခယ္မွဳ တို႕မွ ေရွာင္ၾကဥ္တဲ႕ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ၾကီးကို မက်ိဳးေပါက္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင္႕ေရွာက္ဖို႕ သတိေပးပါရေစ။

ဥစၥာသယန၊ မဟာသယနာ ေ၀ရမဏိ သကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ

ဥစၥာသယန မဟာသယနာ - ၿမင္႕ေသာေနရာ ၿမတ္ေသာေနရာ၌ အိပ္ၿခင္း ေနထိုင္ၿခင္းမွ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ - ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းၿမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ-စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။
ဥစၥာသယနာ - ၿမင္႕တဲ႕ေနရာမွာ အိပ္ၿခင္း ထိုင္ၿခင္း အေၿခ တစ္ေထာင္႕ထြာထက္ ၿမင္႕တဲ႕ အိ္ပ္ယာ ကုတင္ ကုလားထိုင္ၾကီးေတြမွာ မအိပ္ေကာင္းပါဘူး မထို္င္ေကာင္းပါဘူး။
မဟာသယန - ၿမတ္ေသာေနရာ၌ အိပ္စက္ေနထိုင္ၿခင္း၊ ၿမတ္ေသာအခင္း ဆိုတာဟာ စည္းစိမ္အၿပည္႕အ၀ ခံစားၾကတဲ႕ စည္းစိမ္ရွင္ၾကီးေတြ အိမ္မွာရွိတတ္တဲ႕ တစ္နည္းအားၿဖင္႕ သူတို႕ ရ႕႕ဲစည္းစိမ္ ကို ေဖာ္ၿပတဲ႕ လက္ေလးသစ္မက အေမြးရွည္တဲ႕ သားေမႊးအခင္း ၿခေသၤ႕ သစ္ က်ား အရုပ္မ်ားၿဖင္႕ ခမ္းနားဆန္းၾကယ္တဲ႕ သားေမြးအခင္း၊ ေရႊခ်ည္ေငြခ်ည္တို႕ၿဖင္႕ ခ်ဳပ္ထားတဲ႕ ပိုးခ်ည္ အခင္းလဲ ၀ါဂြမ္း သြတ္ထားတဲ႕ ေမြ႕ယာေတြကို ၿမတ္ေသာ အခင္းလို႕ ဆိုပါတယ္၊ ဒါေတြအားလံုး မသံုးေကာင္းပါဘူး၊ ေမြ႕ယာမွာ ေတာ႕အုန္းဆံသြတ္ ေမြ႕ယာ၊ အ၀တ္အဆာ၊ ပိုးခ်ည္အဆာပါတဲ႕ ေမြ႕ယာေတြကိုေတာ႕ သံုးေကာင္းပါတယ္၊ သင္ၿဖဴးဖ်ာေခ်ာေခ်ာ၊ ေကာ္ေဇာႏုႏုေတြကို လည္းသံုးေကာင္းပါတယ္၊ ဒီသိကၡာပုဒ္ဟာလည္း ကိေလသာတဏွာစိတ္ကို ဆို႕ပိတ္ဖို႕ ေစာင္႕ထိန္းၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။
ကဲ… သိကၡာပုဒ္အားလံုးကို ၿခံဳၾကည္႕လုိက္ရင္ ဥပုသ္ေစာင္႕တဲ႕ အဓိပၸါယ္ဟာ ရွင္းရွင္းၾကီးေပၚလာပါတယ္၊ ဥပုသ္ေစာင္႕တဲ႕ ေနရာမွာ ရိုးရိုးငါးပါးသီလထဲက ကာေမသုမစာၦစာရ ေနရာမွာ အၿဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ကို သြင္းၿပီး အဲဒီေနာက္ ၀ိကာလ ေဘာဇန၊ နစၥ ဂီတ ၊ ဥစၥာ သယန သိကၡာပုဒ္ေတြကို အပိုထည္႕ေတာ္ကတည္ရပါတယ္၊ ဒီသိကၡာပုဒ္ေလးပါးကို ၿခံဳၿပီးေတာ႕ စဥ္းစားလိုက္ရင္ ဥပုသ္ေစာင္႕တဲ႕ အခါ မၿဖစ္ေအာင္ ထိန္းရမည္႕ အကုသိုလ္စိတ္ေတြထင္ရွားစြာ ေပၚလာပါတယ္၊ ဘာစိတ္ေတြလဲ ဆိုေတာ႕ ကာမဂုဏ္ စိတ္ (ကိေလသာ တဏွာစိတ္) ေတြပါပဲ။
ခမ္းနားတဲ႕ အိပ္ရာေနရာ အိပ္စက္ေနထိုင္ၿခင္း၊ ဖီးလိမ္းၿပင္ဆင္ၿခင္း၊ ကၿပသီဆိုတီးမွဳတ္ၿခင္း၊ ညစာစားၿခင္းတို႕ဟာ ကိေလသာ တဏွာေလာဘစိတ္ကို မၿဖစ္ၿဖစ္ေအာင္ ေသြးေဆာင္ ေခၚယူတဲ႕ အရာေတြ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕ ကိေလသာ ကာမစိတ္ကို ဆို႕ပိတ္ဖို႕ ဥစၥာသယန သိကၡာပုဒ္နဲ႕ ခမ္းနားတဲက အိပ္ရာေနရာေတြမွာ အိပ္စက္ေနထို္င္ၿခင္းကို တားၿမစ္ထားပါတယ္။ နစၥ ဂီတ သကၡာပုဒ္နဲ႕ ကၿပသီဆို တီးမွဳတ္မွဳ၊ ဖီးလိမ္းၿပင္ဆင္ နံ႕သာတင္မွုတို႕ကို တားၿမစ္ထားပါတယ္။
၀ိကာလ ေဘာဇန သိကၡာပုဒ္နဲ႕ ညစာစားမွဳကို တားၿမစ္ထားပါတယ္။ ဒီသိကၡာပုဒ္သံုးပုဒ္နဲ႕ ကာမစိတ္ဓာတ္ကို တြန္းလွန္ပိတ္ဆို႕ထားၿမစ္မွလညး္ပဲ အၿဗဟၼစရိယ သကၡာပုဒ္ေတာ္ အရ တပ္ခ်င္းတူသူ ႏွစ္ေယာက္တို႕၏ အက်င္႕ေခၚဆိုရတဲ႕ ေမထုန္အမွုမွ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ပါလိမ္႕မယ္
ဥပုသ္ေစာင္႕တဲ႕ ေနရာမွာ ပဓာန သိကၡာပုဒ္က အၿဗဟၼစရိယ သိကၡာပုဒ္ပါ၊ အဲဒီ သကၡာပုဒ္လံုၿခံဳဖို႕ ညစာေရွာင္ၾကဥ္မွုဆိုတ႕ဲ ၀ိကာလေဘာဇန သိကၡာပုဒ္ဟာ ပထမတံတို္င္းၾကီး ၿဖစ္ပါတယ္။ ကပြဲသဘင္ အလွၿပင္မ်ုမွ ေရွာင္ၾကဥ္မွု နစၥ ဂီတ သိကၡာပုဒ္က ဒုတိယ တံတိုင္းၾကီးပါပဲ၊ ၿမင္႕ၿမတ္ေနရာ အိပ္စက္ေနထိုင္ၿခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မွဳ ဥစၥာသယန - သိကၡာပုဒ္က တတိယ တံတိုင္းၾကီးပါပဲ။
ယခုေၿပာခဲ႕တဲ႕ အဂၤါရွစ္ပါးနဲ႕ ၿပည္႕စံုတဲ႕ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ က်င္႕သံုးရတဲ႕ အက်ိဳးတရားဟာ ဇမၺဴဒိပ္တစ္ကၽြန္းလံုးကို အုပ္စိုးရတဲ႕ မင္း မိဖုရား အၿဖစ္မ်ိဳးထက္ သာလြန္ၿမင္႕ၿမတ္ပါတယ္။ လူမင္း နတ္မင္း စည္းစိမ္ကို အၾကိမ္မ်ားစြာ ရရွိခံစားႏိုင္ပါတယ္။

က်ိဳး ေပါက္ ေၿပာက္ က်ား ဥပုသ္

ဥပုသ္က်ိဳးတယ္ဆုိတာ ဥပုသ္သီလ ရွစ္ပါးထဲမွာ အစသိကၡာပုဒ္ၿဖစ္ေစ အဆံုးသိကၡာပုဒ္ ၿဖစ္ေစ ပ်က္စီးခဲ႕ရင္ ဥပုသ္က်ိဳးတယ္လုိ႕ ေခၚတယ္.
အ၀တ္တစ္ခုမွာ အလယ္က ေပါက္သလို အဲဒီ သိကၡာပုဒ္ ရွစ္ပါးထဲမွ အလယ္က တစ္ပါးပါး ပ်က္လွ်င္ေတာ႕ ဥပုသ္ေပါက္တယ္လို႕ ေခၚတယ္။
ႏြားမွာ အေၿပာက္အေၿပာက္ကေလးေတြ ပါသလို ရွစ္ပါးရွိတဲ႕ သိကၡာပုဒ္ေတြထဲက အစဥ္အတိုင္း တစ္ဆက္တည္း မဟုတ္ပဲ အဒိႏၷာဒါနနဲ႕ မုသာ၀ါဒ အၿဗဟၡစရိယနဲ႕ သုရာေမရယ အဲဒီလို ေၿပာက္က်ားေၿပာက္က်ား ပ်က္တာကို ေတာ႕ ဥပုသ္ေၿပာက္တယ္လုိ႕ ေခၚပါတယ္။
သကၡာပုဒ္ ရွစ္ပါးထဲမွာ ပါဏာတိပါတနဲ႕ အဒိႏၷာဒါန၊ အၿဗဟၼစရိယနဲ႕ မုသာ၀ါဒ၊ အဲဒီလုိ တစ္ဆက္တည္း ႏွစ္ပါးသံုးပါး ဆက္ပ်က္တာကို ေတာ႕ ႏြားေၾကာင္ ႏြားက်ားေနတာနဲ႕တူလို႕ ဥပုသ္အက်ား လို႕ေခၚပါတယ္။
အဂၤါေၿခလက္ က်ိဳးပဲ႕ေနၿပီး အ၀တ္အစား စုတ္ၿပတ္ အညစ္အေၾကး အထပ္ထပ္နဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဂုဏ္သေရရွိ ပရိသတ္ထဲမွာ မတင္႕တယ္ မ်က္ႏွာငယ္ စရာၿဖစ္သလို သီလက်ိဳးေပါက္ ေၿပာက္က်ားေနတဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ဟာလဲ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႕၏ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ မတင္႕တယ္တဲ႕ အတြက္ သီလမက်ိဳး မေပါက္ မေၿပာက္ မက်ား ရေအာင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင္႕ေရွာက္ရပါမယ္။
သီလ ေဆာက္တည္တုန္းက တစ္ပါးစီ တစ္ပါးစီ ေဆာက္တည္ထားရင္ေတာ႕ ရွစ္ပါးသီလထဲမွာ တစ္ပါးပါးပ်က္ေသာ္လည္း က်န္သီလအတြက္ အက်ိဳးရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဒီေန႕ သီလရွစ္ပါးကို လိုက္နာက်င္႕သံုးႏို္င္ေအာင ္ရွင္းလင္း ေဟာၾကားလို႕ ၿပီးပါၿပီ။ ႏြားအေရအတြက္ကို မသိသူဟာ ႏြားေက်ာင္းဖို႕ မၿဖစ္ႏို္င္သလုိ သီလေစာင္႕ထိန္းခ်င္တ႕ဲ ပုဂၢဳိလ္ဟာလည္း ဒီသီလရွစ္ပါးကို ေကာင္းေကာင္းသိမထားရင္ ေကာင္းေကာင္း ေစာင္႕ထိန္းဖို႕ မၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင္႕ သူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းတို႕သည္ မိမိတို႕ ေဆာက္တည္ထားေသာ ဥပုသ္သီလေတာ္တို႕ကို အဖန္ဖန္ ႏွလံုးသြင္းၿပီး သကာလ အပၸမာဒ ေခၚၿငား သတိတရားၿဖင္႕ မက်ိဳးမေပါက္ မေၿပာက္မက်ား ရေအာင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင္႕ေရွာက္ ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း……………….. ။

(အရွင္ ၀ဏၰသိရီ (စေလ ) ၏ ဥပုသ္ေန႕၀ယ္ ၿပဳက်င္႕ဖြယ္ စာအုပ္မွ)

2 comments:

  1. ၈ပါးသီလ mp3 ေလး လိုခ်င္ပါတယ္ ဗ်ာ ျဖစ္ႏိုင္ရင္တင္ေပးပါ

    ReplyDelete
  2. ဥပုဒ္ေန့ကို ျဖတ္ေက်ာ္ျခင္းေလး ေရးေပးပါဦး

    ReplyDelete

Post a Comment

ယခုမိတ္ေဆြေရးသားေသာမွတ္ခ်က္ကို စိစစ္ၿပီးမွလက္ခံမွာၿဖစ္တဲ႔အတြက္ ေနာက္တစ္ေခါက္လာမွ မိတ္ေဆြေရးေသာမွတ္ခ်က္ဟာေတြ႔ရမွာၿဖစ္ပါတယ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

အေရာင္ရဲ႕Code ယူရန္

HTML COLOUR CODE လြယ္ကူစြာရွာရန္

အေရာင္ရဲ႕Code ယူရန္ :

ိDHAMMA RADIO CHANNEL 8 - ဒယ္အိုးဆရာေတာ္ ဥဴးသုမဂၤလ



Click to play with other type of player

Android Winamp windows Media Player Real Player QuickTime VlcPlayer iPhone


DOWNLOAD MP3